Galwanizacja każdego przedmiotu zaczyna się od usunięcia jego wierzchniej warstwy. Stare powłoki galwaniczne zostają usunięte poprzez metodę elektro-chemiczną. Poddawane odnawianiu elementy mogą ulegać korozji pod niklem, dlatego też na tym etapie usuwany jest nie tylko chrom, ale też często chrom wraz z samym niklem. Następnie przedmiot przechodzi etap polerowania i szlifowania. Uzupełniane są również ubytki. Do tego celu używa się mosiądzu. W przypadku pojazdów niektóre elementy posiadają części niewidoczne. Powierzchnie te są piaskowane oraz zabezpieczone poprzez wypełnienie wnętrz odpowiednią farbą. Następnie elementy są wytrawiane oraz płukane. Po tych czynnościach nakłada sie bardzo cienką warstwę niklu, a następnie miedzi. Miedź ma bardzo duże znaczenie w elementach pojazdów, gdyż chroni je przed trudnymi warunkami atmosferycznymi, co znacząco przedłuża ich żywotność. Pomiędzy kąpielami elementy poddaje się polerowaniu, by uzyskać jednakową grubość. Ostatnim etapem jest poddanie niklowaniu czyli nabłyszczaniu zewnętrznej warstwy. Po ostatnim wypolerowaniu element nadaje się już do użytkowania. W przypadku cen, występuje duża rozbieżność. Jeden decymetr kwadratowy możne nas kosztować od 10 do nawet 50 złotych. Warto jednak sprawdzić ceny u konkurencji, nie zapominając jednocześnie jakości, jaką dane firmy oferują.
Written on Marzec 17th, 2014 by admin
Proces galwanizacji chromu
